W dobie cyfryzacji i pośpiechu dobrze jest mieć przy sobie kluczowe dla pracy sprzęty. Jednym z nich jest skaner przenośny, który, choć brzmi niepozornie, to z powodzeniem może zastąpić standardowy skaner biurowy, który nie tylko zajmuje dużo miejsca, ale też przywiązuje do jednego miejsca. Wersje ręczną można wziąć ze sobą wszędzie, nie zajmuje dużo miejsca i jest bardzo poręczna. Dla kogo sprawdzi się taka wersja skanera i na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Przenośny skaner – dla kogo się sprawdzi?
Skaner przenośny to praktyczne urządzenie, które sprawdzi się dla wszystkich osób, które na co dzień mają do czynienia z dużą ilością dokumentów. Zastosowanie znajdą dla niego nie tylko pracownicy firm, ale i urzędnicy czy studenci. Ten kompaktowy skaner pozwala na pracę na formatach do rozmiaru A4, zazwyczaj zasilany jest wbudowanym akumulatorem i posiada wbudowaną kartę pamięci. Dzięki temu można go mieć zawsze ze sobą i spokojnie pracować, czy w kawiarni czy w bibliotece. Taki model sprawdzi się również w delegacjach czy innych ważnych wyjazdach służbowych!
Skaner ręczny – jak działa i na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Używanie skanerów przenośnych jest banalnie proste. Wystarczy położyć pod nim dokument, który chce się zeskanować i przesunąć z góry na dół, tak aby urządzenie mogło zebrać cały obraz. Plik jest zapisany na wewnętrznej karcie pamięci i później wystarczy wysłać go na komputer. To bardzo poręczne i wygodne urządzenie, jednak przed zakupem warto zwrócić uwagę na jego wagę i prędkość skanowania, aby nic nie stało na przeszkodzie do swobodnego korzystania.