Wybieramy drukarkę do biura

Nie od dziś wiadomo, że drukarka jest jednym z najbardziej podstawowych biurowych urządzeń. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób przykłada do jej zakupu ogromną uwagę. Jak się jednak okazuje, kluczowe w przypadku kupowania takiego urządzenia jest to, czy lepsza będzie drukarka atramentowa czy laserowa.

Czym się różni drukarka laserowa od atramentowej?

Żeby móc zrozumieć, jaka drukarka lepsza atramentowa czy laserowa, najpierw trzeba dowiedzieć się tego, czym różni się drukarka atramentowa od laserowej. Nie pod kątem technologii i zasady działania, ponieważ to nie ma większego znaczenia do zwykłej biurowej pracy, lecz poszczególnych zalet i wad obu rozwiązań. Model laserowy, który jest zdecydowanie droższy, większy i cięższy, jest w stanie znacznie szybciej drukować. Co więcej, wykorzystywany przez niego toner starcza na więcej wydruków, więc jest to drukarka de facto tańsza w eksploatacji. Z drugiej strony model atramentowy jest tani w zakupie, oraz charakteryzuje się nieco lepszą jakością wydruków. Niestety jest mało wydajny oraz wolny.

Który model drukarki wybrać?

Jak zatem widać po powyższych opisach, wybranie odpowiedniej drukarki do biura nie jest wcale tak trudne, jakby się mogło wydawać. Patrząc na powyższe opisy widać to wyraźnie. Jaka drukarka lepsza atramentowa czy laserowa? W przypadku pracy w biurze bezkonkurencyjna będzie wersja laserowa, która jest wygodniejsza, szybsza, a także efektywniejsza (więcej szczegółów na drtusz.pl). Wszystkie jej zalety jasno wskazują na to, że w warunkach pracy biurowej sprawdzi się idealnie.